SUKOM, ülkemize gelen mültecilerin kayıt sorununu çözmek, takiplerini kolaylaştırmak, ihtiyaçlarını belirlemek ve bu ihtiyaçların karşılanmasını tek bir merkezden sağlamak amacıyla Mülteciler Derneği tarafından geliştirilen bir yazılımdır. Web tabanlı bir yazılım olan SUKOM, internete bağlanabilen tüm cihazlarda kullanılabilmektedir.
Kapsamlı Kayıt Bilgileri
SUKOM bilgi işlem yazılımı sayesinde şahıs ve ailelerin kapsamlı olarak bilgileri sisteme girilebilmektedir. Kişinin kimlik bilgileri, adresi, mesleği vb. gibi temel bilgilerin yanı sıra ailesi ve yaşadığı eve ait kira bilgisi, evde kalan aile sayısı, yetim/öksüz sayısı, engelli sayısı, 1 yaşından küçük bebek sayısı gibi bilgiler de kaydedilebilmektedir.
Esnek Yapı
SUKOM bilgi sistemi ihtiyaçlara göre şekillenebilen esnek bir sistemdir. Göç İdaresinin verileri baz alınarak oluşturulan kayıt sistemi daha sonra kendi ihtiyaçlarımızı da karşılayacak biçimde geliştirilmiştir.
Farklı Kurumlarla Entegre Çalışma
SUKOM web üzerinden çalışabildiği için, mülteciler konusunda faaliyet gösteren herhangi bir kamu veya sivil toplum kuruluşu da kendisine tanımlanan bir hesap ile sisteme giriş yapabilir, bilgileri kontrol edebilir veya kayıt ekleyebilir. SUKOM’da oluşturulan hesapların yetki sınırı özelliği de vardır. Bir hesap için istenilirse sadece belirli alanları görme, sadece okuma gibi çeşitli kısıtlamalar getirilebilir. SUKOM bu özelliği ile farklı kurumların ortaklaşa çalışabilmesini ve birbirleri ile iletişim kurabilmelerini sağlayabilmektedir.
Tek Merkezden Kontrol
SUKOM ile ailelere erzak, kışlık malzeme, bebek bezi, eşya, kıyafet vb. gibi her türlü ihtiyaç maddesi talebi oluşturulabilmekte, kişiler için iş ve işçi aranabilmekte, dernek çalışanları için ise görev tanımlaması yapılabilmektedir. SUKOM ile tüm bilgiler tek bir merkezden rahatça kontrol edilebilmektedir. SUKOM veritabanı diğer bilgi işletim sistemlerinin veritabanlarına uyumlu olup farklı sistemlerle de sorunsuzca çalışabilmektedir.